Forside > Nyheder > En god gerning, der kun er et klik væk

En god gerning, der kun er et klik væk

Tøjbutikkerne der hører under Kantbutikkerne har indgået et samarbejde med Dansk Folkehjælp om at samle ind til enlige forsørgere.

AARHUS: Samarbejdet indebærer, at der er blivet sat indsamlingsbøsser op i Kantbutikkernes to fysiske butikker, SofistiKant og MarKant, der begge holder til i Bruuns Galleri, samt at besøgende kunder på butikkernes hjemmeside www.kantbutikkerne.dk i december kan vælge at donere 20 procent af den pris, de køber tøjet for, til Dansk Folkehjælps julehjælpsindsamling.

Valgfri donation
Det vil sige, at Kantbutikkerne trækker 20 procent ud af den pris, som kunden betaler for tøjet, og giver ubeskåret til julehjælpsindsamlingen, hvis kunderne vælger at skrive ‘ hjælp1712’ i bemærkningsfeltet ved betaling på deres hjemmeside. Og det er naturligvis valgfrit, om man vil donere.

»Vi vil ikke tvinge folk til at støtte julehjælpen. For vi vil ikke tage folks frihed fra dem til at vælge selv. Derfor er det naturligvis helt frivilligt, om kunderne ønsker at donere,« forklarer 36-årige Jim Hemmje, der er marketingmanager for Kantbutikkerne. Kunden betaler ikke mere for produktet ved at donere beløbet, ligesom at kunden heller ikke kan spare penge ved at lade være med at donere. »Vi kører med en nobullshit-strategi. Der er ikke nogen forretninger, der giver rabatter i december måned. Og det gør vi heller ikke. Men vi giver så de 20 procent af det beløb, som kunden køber varen for, til Dansk Folkehjælp som en slags rabat,« forklarer Jim Hemmje.

Kun et klik væk
Årsagen til, at Kantbutikkerne har valgt at kaste sit blik på velgørenhed lige nu, handler ifølge Jim Hemmje dels om en salgsstrategi, hvor butikskæden håber på, at tiltaget kan lokke flere kunder til, men naturligvis også om at gøre en god gerning, der er til at tage og føle på.
»Vi vil gerne støtte Dansk Folkehjælp , så vi kan eksponere en god sag på alle de platforme, vi har. Vi har både nyhedsbreve, hjemmeside og vores fysiske butikker. Og vi føler, at vi på denne måde med vores kunder kan skabe et fælles rum, hvor vi kan gøre en god gerning sammen. En god gerning, der kun er et klik væk,« siger Jim Hemmje.

Kilde: Århus Stiftstidende