Forside » Nyheder » Erhvervsfolk sætter ny rekord med over 11 mio. kr.

Erhvervsfolk sætter ny rekord med over 11 mio. kr.

186.161 kroner i minuttet. Det gik stærkt i dag, da Dansk Folkehjælp og Ekstra Bladet samlede ind med hjælp fra en række lokale erhvervsfolk.

I dag sad en lang række danske erhvervspersonligheder klar ved telefonerne i dag kl. 13.00, da Dansk Folkehjælp samlede penge ind til årets julehjælpsindsamling. I løbet af en time nåede de at samle i alt 11.169.684 kroner ind.

Pengene går til enlige forsørgere på overførselsindkomst med hjemmeboende børn under 18 år. Mennesker, som ikke har råd til at holde en god jul for deres børn.

Et kampklart panel
I alt 110 erhvervsfolk fra virksomheder over hele landet havde tilmeldt sig som indsamlere for Dansk Folkehjælp. Ligesom sidste år mødte deltagerne op med stakkevis af visitkort fra samarbejdspartnere, leverandører og konkurrenter. Det handler nemlig om at kunne rykke hurtigt i løbet af den time, indsamlingen står på. I 2017 samlede erhvervspanelerne således i alt 8 millioner kroner ind på blot én time, i dag satte de mange erhvervsfolk en ny flot indsamlingsrekord med 11.169.684 kroner indsamlet på en time.

Arbejdernes Landsbank overraskede til sidst
Dette års overraskelse blev leveret af Arbejdernes Landsbank i form af Kommunikations- og Marketingsdirektør Peter Froulund, som præcis kl. 14.00 hev dagens største virksomhedsdonation frem på 1.150.000 kroner. Peter Froulund understregede, at det går rigtigt godt for Arbejdernes Landsbank, og det derfor er vigtigt for virksomheden at hjælpe fattige familier og deres børn til en god jul. Arbejdernes Landsbank, som er på vej mod et jubilæumsår i 2019, havde derfor helt ekstraordinært valgt at gøre en markant forskel for julehjælpen.

Et landsdækkende arbejde med stor effekt
Dansk Folkehjælp har i årevis hjulpet mindre bemidlede danske børnefamilier med at få julen til at hænge sammen. I år håber Dansk Folkehjælp at kunne hjælpe 9.000 familier til en god jul og med god grund – det kan nemlig være svært at være den eneste i skolen, som ikke får gaver eller steg og sovs juleaften.

Men giver det overhovedet mening for en virksomhed at deltage i et så storstilet velgørenhedsarrangement? Det korte svar er JA!
Thomas Christensen, salgschef for Sportmaster, fortæller om virksomhedens engagement:

“For os er det vigtigt, at danskerne kan leve så godt og aktivt et liv som muligt. I disse måneder er en god jul for mange indbegrebet af det gode liv, men det er desværre ikke tilfældet for alle. Det vil vi gerne være med til at ændre på. Derfor opfordrer vi alle vores medarbejdere til at bakke op om julehjælpen, mens vi giver vores kunder mulighed for at støtte indsamlingen med 25 kroner, når de handler i vores butikker.”

Også Elgiganten har i flere år inddraget alle medarbejdere og varehuse i deres indsamling til julehjælp. Sidste år betød det, at Elgigantens medarbejdere indsamlede mere end én million til den gode sag; en indsamling som direktør Peder Stedal håber at kunne overgå i år.

Ekstra Bladet dækkede dysten, der blev vundet af vestholdet, live via ekstrabladet.dk. Igen i år fulgte mere end 500.000 danskere med på live-streamingen af begivenheden.

Foto: Ekstra Bladet/Ernst van Norde