Barselsvikariat: Administrativ blæksprutte/bogholder
I Dansk Folkehjælp søger vi en barselsvikar til administration og bogholderi. Det daglige arbejde i vores sekretariat består af en række varierede opgaver inden for administration og økonomi. Vi tilrettelægger de præcise opgaver i forhold til den rigtige kandidats kvalifikationer.
Vores nye kollega kan derfor både være dig, der er en erfaren bogholder med engelskkundskaberne i orden, som kan varetage økonomien på vores internationale projekter. Og dig, der er en stærk administrativ blæksprutte med erfaring i lettere bogføring og med en struktureret hjerne, som kan håndtere administrative opgaver.
Dine arbejdsopgaver er blandt andre at:
- være ansigt og stemme i reception og telefon. Du vil være en af de personer, man møder, når man henvender sig til Dansk Folkehjælp. Lige meget om man er frivillig, samarbejdspartner eller ansøger om Julehjælp.
- betjene ansøgere til vores støtteindsatser – fx ferieophold og julehjælp. Du skal være med til at guide vores mange ansøgere sikkert igennem ansøgningssystemet.
Derudover kan mulige opgaver være, at:
- håndtere økonomien for vores 12 genbrugsbutikker i Danmark.
- bogføre og håndtere specifikke arbejdsområder – fx debitorhåndtering.
- bogføre og håndtere administrative opgaver i vores nationale og internationale projekter og indsatser.
Vi tilbyder:
- et dynamisk arbejdsmiljø med engagerede kolleger i Nykøbing Falsters smukke gamle amtsgård.
- en stilling som tilrettelægges efter dine kvalifikationer.
- kontakt med mange forskellige mennesker og indblik i alle organisationens arbejdsområder.
Vi leder efter dig, som:
- er imødekommende og smilende i telefonen og samtidigt kan lukke en samtale, når henvendelserne står i kø.
- kan arbejde selvstændigt og struktureret
- har erfaring med bogholderi og økonomihåndtering
- har erfaringer med administrativt arbejde
Det helt praktiske:
- Stillingen er et barselsvikariat på 20-25 timer om ugen fra 1.februar – 31.december 2025. Arbejdsadresse er Brovejen 4, 4800 Nykøbing F.
- Dansk Folkehjælp har lokal overenskomst med HK. Løn forhandles individuelt.
- Send ansøgning til post@folkehjaelp.dk
- Ansøgningsfrist d. 2.december 2024.
- Samtaler forventes uge 50
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for organisationssekretariatet Lone Rasmussen på lr@folkehjaelp.dk eller tlf: 70 220 230
Dansk Folkehjælp værdsætter mangfoldighed og opfordrer alle kvalificerede kandidater til at søge.
Om Dansk Folkehjælp
I Dansk Folkehjælp arbejder vi for at sikre fællesskaber, handlekraft og lige muligheder for og med mennesker, der lever i udsatte livspositioner. Vi arbejder nationalt og internationalt uden at skele til nationalitet, etnicitet eller religion.
Dansk Folkehjælp blev etableret i 1907 og har 28 lokalafdelinger med knap 2.000 frivillige, der hver dag er med til at løfte vores ambitiøse mål.
Dansk Folkehjælps tre indsatsområder er:
- Førstehjælp & samaritter. Siden Dansk Folkehjælp blev stiftet i 1907, har vores formål været at øge befolkningens viden om livreddende førstehjælp og at give alle mulighed for at være med. Vi uddanner førstehjælpere, instruktører, samaritter og hjerteløbere. Og vores lokalafdelinger har korps af samaritter, der sørger for tryghed ved sports- og kulturarrangementer i hele landet.
- Sociale indsatser & stærke fællesskaber
I Dansk Folkehjælp tror vi på, at alle mennesker grundlæggende er motiverede for at mestre egen tilværelse, og at både økonomiske håndsrækninger og helhedsorienterede sociale indsatser bidrager til at skabe varige sociale forandringer.
- Humanitær nødhjælp & global udvikling
Dansk Folkehjælp arbejder rettigheds- og fattigdomsbaseret med nødhjælp, rehabilitering og kapacitetsopbygning i Afghanistan, Ukraine og i fem lande i Afrika; Uganda, Somalia, Kenya, Tanzania og Zambia. Alle vores internationale aktiviteter sker i tætte samarbejder med lokale partnere.